2009-11-08

All cred till Mary och Kent

Är glad över att exempelvis Mary tar så stark ställning från sitt håll efter det klumpiga moderatutspelet jag gick så i affekt emot tidigare idag.

Det är fint att Moderaterna åtminstone i Stockholms Län tar ställning emot de här dumheterna och jag hoppas att partiet även centralt tar litet tydligare avstånd än man gjort hittills. Det finns en del att göra även i mitt eget parti, måste jag erkänna, men det hindrar inte att jag arbetar för det. Jag tar konsekvent avstånd ifrån alla sådana här idéer därför att mitt eget liv och min egen trygghet faktiskt de facto hänger på det i framtiden. Liksom många av mina vänners. Jag tänker inte börja sträcka fram mina fingrar bara för att det numera är kostymer som är på modet snarare än bomberjackor eller bruna skjortor.


Kent Persson skriver att Appelros helt enkelt är en bitter avhoppad riksdagsledamot som vill bita tillbaka mot partiet han inte längre kandiderar för i nästkommande val. Vad vet jag? Det kan hända att det är så. Om det ligger till på det sättet, så är jag den första att erkänna att det är tragiskt. Och skrämmande på så många vis. Även Scaber Nestor skriver.

Men om Moderaterna därmed, som Kent antyder, tar sin hand ifrån honom och den retoriken han för, så är jag betydligt nöjdare. Jag måste erkänna det - jag är väl inte större än så, som Mary uttrycker det.

Ett sådant människoförakt hör helt enkelt inte hemma i ett regeringsparti och jag kommer alltid att reagera mot människor som sprider människohat, hbt-hat och på andra sätt agerar rent ickedemokratiskt och pratar om förtryck och diskriminering som vore det rätt hyvens idéer. Jag kommer alltid att reagera mot den som är beredd att sälja hela sin ideologi för att garantera att han eller hon sitter kvar vid makten.

Liksom Peter Andersson tycker jag mig nämligen höra litet grann av en "one-more-time" på grund av den otydligheten som visats och det kan jag inte säga är särdeles betryggande i mina ögon.


Har börjat rensa ut en del inlägg nedanför. Låter de rena foliehattarna och trollen stå kvar och se söta ut, men ren hatpropaganda och hets mot folkgrupp kommer att ryka all världens väg. Så får det bli just nu i alla fall. Blir det för ostädat, så ryker rubbet.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Tack Amanda. Det är viktigt att tala om även obehagliga saker och ta ställning.

    SvaraRadera

Manuell trollkontroll är aktiverad. ;)


Statistik