2009-11-01

Dara Fatollahi, Green March och ankomsten till Stockholm 13 aban

De av er som av en eller annan anledning följt och engagerat er i den iranska frihetskampen de senaste månaderna kanske känner till frihetsmarschen från Göteborg till Stockholm som påbörjades den 12 oktober i år.

Dara Fatollahi har sedan dess korsat landet och väntas i veckan nå målet för sin långa promenad.

I Stockholm möter bland andra Green Democracy och Nätverket Svart Måndag upp för att välkomna Dara till staden. Vi hoppas på en fantastisk kväll för att fira in den 13 aban, den 4 november.

13 aban är dagen då studenterna i Iran har sagt att de ska utkämpa den sista kampen mot den orättfärdiga och folkrättsligt vidriga regimen i Iran. De ska sätta sig ner på gatorna tills regimen viker undan.

Vi vill med Daras Marsch och mottagningen i Stockholm hedra och stödja dessa studenter i kampen för frihet, demokrati, integritet och mänskliga fri- och rättigheter.

Vi kommer samlas på KTH, där folkrättskämpar, politiker, journalister och andra kommer få möjlighet att diskutera med Dara och andra engagerade. Vi hoppas på en fin kväll. Möt gärna upp i Huddinge eller vid Sergels Torg för följa Dara på den sista etappen av den historiska promenaden. Väl framme bjuds det på te och alla närvarande uppmanas att ta med sig något de vill dela med sig. Med litet tur kommer även en sammanfattning av händelserna de senaste månaderna, efter valet, att presenteras under kvällen.

Kom gärna med och ta chansen att träffa Dara, som brinner för chansen att få en möjlighet att prata med er och träffa er.




Dagens och kvällens schema enligt nedan (förstås med en viss reservation för ändringar):

* 11.00 Dara och alla frivilliga samlas för att börja gå från Huddinge Centrum till Stockholm.

* 17.00 Samling på Sergels Torg - Mottagning av Dara.

* 17.45 Fackeltåg mot KTH

* 18.30 Framme vid KTH, möte med politiker, visning av filmer från dagens händelser.


---


Själv hoppas jag kunna dyka in redan i hemorten Huddinge, men jag är osäker på om jag kommer ha möjlighet att hinna. Under alla omständigheter kommer såväl jag som Svart Måndags vice ordförande Jens Odsvall att närvara vid Sergels Torg och framgent.

2 kommentarer:

  1. Jag som aktivsPolitisk flygtninge vil taka jer till at kan se och raportera denne aktivitetar, som Dara giort det, han gird dette for Iranska Meniskör for Man Och kevinor Sam Kan Heller innte Tyst Demostrera, Och blever Sköd Slog Och Fengsladed Och Tarturerad, Och Voltaget I Fengsladed..... Tusend Tak Till Amanda Brihed B.M

    SvaraRadera
  2. Hej Amanda Jag har Skrivet min komentar mist jag ikke godt till at skrive på svanske på grånd av min Danske. kan kontakt mig om vores eller Iranske Aktivitetar, i Göteborg. min Email Adresse Är . Shahram_16@msn.com

    SvaraRadera

Manuell trollkontroll är aktiverad. ;)


Statistik